neděle 22. dubna 2018

Rychlý koláč s vanilkovým pudingem a jahodami



Jaké jsou výhody uklízení kuchyně? Mimo toho, že máte dobrej pocit se smysluplné činnosti, někdy "úspěšné" prokrastinace a taky někdy přijdete na výrobky, o kterých jste ani nevěděli. U nás to bylo spousta pudingů a jedna vanička jahod, která už volala po konzumaci. Úkol byl jasný, dát tyto suroviny dohromady. Strejda Google pomohl a já vybrala ten, který mi padl do oka. No a jak se mi to povedlo? Čti dál :) 

Počet porcí: 6 - 8
Náročnost: menší
Úspěch: velký


Co je potřeba?

Těsto: 200 g změklého másla, 280 g hladké mouky, 1 prášek do pečiva, 1 vejce, 1 vanilkový cukr, 80 g cukr moučka

Krém: 1 vanilkový puding,  400 ml mléka, 3 lžíce vanilkového cukru, 2 balení měkkého tvarohu

Ozdoba: Ovoce dle chuti


Jak jsem postupovala krok za krokem:

1) Do misky jsem dala změklé máslo, na kousky nakrájené, vejce a cukr. Pomocí mixéru sjem suroviny zpracovala a poté  přidala mouku a prášek do pečiva., do perníku. To je tak, když  pořádně nečtete. co se kde píše. To se mi stalo u receptu hned dvakrát. Naštěstí v tomto případě to bylo v poho. Směs jsem poté ručně pořádně  zpracovala a do skleněné misky o průměru 25 cm  vystalené pečícím papírem jsem opatrně vtlačila těsto. Plus jsem asi 3 cm věnovala vytvoření okrajů. Těsto jsem na doporučení propíchala několikrát vidličkou. Korpus jsem dala péct asi na 20 minut do předem vyhřáté trouby na 180 stupňů.

2) Mezi tím jsme si připravila puding, který jsem poprvé těžce zpackala, ale po druhé už byl ukázkový :D Z 400 ml mléka jsem odebrala asi 1/3, do které jsem vsypala obsah pudingu a pořádně jsem to promíchala. Zbytek mlíka společeně s cukrem jsem přivedlak varu  a hrnec jsem na chvilku odstavila. Poté jsem směs s pudingem přidala  do zbytku mléka a 1 minutu jsem za stálého míchání nechala vše přejít varem.

3) Náplň jsem poté rozprostřela na už upečený korpus a posypala ho nadrobno nakrájenými jahodami. Celý koláč jsem dala péct dalších 30 minut na 180 stupňů.

4) Puding je po vytažení s trouby trochu tekutější. Nechala jsem koláč vychladnout na lince a dala poté jsem ho umístila do lednice na zítřejší ráno.


Podkladem k pečení mi byl recept z těchto stránek, postupovala jsem totožně,akorát jsem někde ubrala cukru, i tak ho tam je na můj vkus dost. A použila jsem jiný druh ovoce.  Autorka mě pobavila dvěma větami, kterými recept začíná: "Tahle dobrota je nejoblíbenější koláč mého milého. Takže pokud je Váš chlap na sladké a potřebujete ho dostat do třeba ikei, tak tohle je ideální zbraň, jak toho bez řečí docílit (smích)." 

Přeju hezký zbytek neděle! <3


5 komentářů:

  1. Tak ten vypadá tedy úžasně, už se těším až u nás porostou jahody, ale na ně si budu muset aspoň dva měsíce počkat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rada, že se líbí ☺ Jo, já taky, obchodový a vlastní je jiná.

      Vymazat
  2. Ty slova autorky jsou perfektní. :-D Jinak koláč vypadá výborně. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat