sobota 8. července 2017

Letní muffiny s černým rybízem a drobenkou

Co říkáš na efektovej pokus? :)
Jsem v kuchyni, hraje hudba - Despacitooo, houpu bokama do rytmu (snad) a chystám se něco dobrého a sladkého spáchat na úterní sešlost. Jelikož  mamka donesla ze zahrady černý rybíz (mňam!), bylo hned jasné, že ho využuji pro dnešní pečení. Rozhodovala jsem se mezi tvarohovou buchtou, kterou jsem pekla vlastně nedávno a mezi muffinkama. No, jelikož jsem byla dneska docela lenivá, muffinky byly jasná volba. A stejně je mají všichni rádi.


Recept inspirace ze skvělé pečící webovky - muffinarium.cz, stojí za nejednu návštěvu!

Tož jdeme na to :)


Počet porcí: 12
Náročnost: malá
Úspěch: docela velký
Doba pečení a na kolik stupňů: 25 minut/180 stupňů

Co je potřeba?
➤Sypké suroviny:

2 lžičky prášku do pečiva
150 g hladká mouka
100 g polohrubá mouka
120 g cukr - klidně může být i med
1 lžička vanilkový cukr
černý rybíz dle uvážení, chuti

Tekuté suroviny

3 lžíce mléka
250 ml zakysané smetany
2 vejce
50 g rozpuštěného másla


➤Ozdoba: posypka - 50 g Hery, 50 g moučkového cukru, 100 g polohrubé mouky. Rukama vše zapracovat do sebe.

➤Takhle jsem dělala muffinky já:

 V jedné misce jsem si smíchala sypké ingredience, v další tekuté a poté jsem vše opatrně dala do jedné větší misky a přisypala rybíz. Opatrně jsem těsto zapracovala, abych moc neponičila ovoce. Zpětně si říkám, že jsem mohla dát rybízu daleko víc, tak do příště vím.

Plech na muffiny jsem si vymazala máslem a vysypala hladkou moukou, na popud doporučení z webu. A vyplatilo se, žádný se nepřichytil a v košíčku by toho bylo stejně hodně nalepenýho. Přítel mi i řekl, že to tak má raději, tak aspoň už vím. Těsto jsem dala cca do 3/4 a dala péct.

Muffinky chutnaly, akorát teda doporučení pro tebe, dej víc ovoce, muffinky budou takové, vláčnější :)



Jak jednou řekla spolužačka z vysoké, muffiny jsou ideální na cesty a dávám ji v tomto za pravdu :)

Doufám, že se Ti recept na ovocný muufinky líbil a třeba si je i upečeš, jak budeš mít chvilku :) Klidně mi do komentářů dej vědět, jakej recept bys rád/a na blogu viděla, nebo co s rybízem (máme ho doma milion, krom marmelád, na tom už děláme :D)

MĚJ KRÁSNÝ DEN!
 

28 komentářů:

  1. despacitooo :D
    efekt je pěkný a muffinky taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak já tu písničku miluju :D Děkuji, jsem ráda, že se Ti líbí :)

      Vymazat
  2. Muffiny mám nejraději. Jsou jednoduché a velmi chutné. Nejradši mám s čokoládou, se spoustou čokolády. :-))
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No viď, ty se jí jedna báseň :D Ty mám taky moc ráda, příště plánuju právě hoodně čokoládové :)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Moc děkuju za komentář a za pochvalu, jsem ráda, že se líbí! :)

      Vymazat
  4. Přesně takové dělám taky! akorát teda používám máslo.

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, ty vypadají skvěle. :) Já dřív černý rybíz vůbec neměla ráda, ale pak jsem mu přišla na chuť. :)

    blog Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář, jsem ráda, že vypadají dobře :) Fakt? :) taky to s nějakými potrvinami tak mám, že až pak je mám ráda.

      Vymazat
  6. Muffinky jsou opravdu takové vděčné! :) Já je bohužel moc neumím :( Rybízu mám šíleně moc, černý jsme také měli ale nikdo ho nejedl a tak se odstranil :D :/ , a z červeného dělá moje bábinka marmelády. Myslím, že se ale do muffinků skvěle hodí, to , jak jsou kyselé, skvěle muffinky odlehčí! :)

    LifestyleBirdie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, jsou :) Ale jo, na tom není nic těžký, spatláš to jen dohromady :D Taky máme z červenýho marmelády, je to mňamka.

      Vymazat
  7. Vidět, že je sezóna rybízu, každý tu má nějaký recept s rybízem.. a já ho nemám vůbec ráda :/ :D ale jinak muffinky vypadají moc pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je fakt :D Děkuji moc, třeba zde najdeš i recept, kde bude tvoje oblíbený ovoce :)

      Vymazat
  8. Jen jsem si přečetl Despacito a už mi to hraje v hlavě, achjo :D ty muffiny vypadají vskutku lahodně, nemluvě o tom, jak si je nafotila :)

    Jinak máš hezký blog, budu ráda když i ty zavítáš na ten můj :)
    https://thewaybya.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakažlivá písnička jak blázen :D děkuji moc, potěšilo mě to :)

      Vymazat
  9. ó, tie musia byť mňamka! dobrôtka k limónáde na tieto horúce dni! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
  10. muffiny som už tak dlho nejedla :) super receptík :)

    OdpovědětVymazat
  11. Mňaaam. Tvoje muffiny mi hodn připomínají koláč, který jsem zrovna dneska dělala - borůvkový s drobenkou, takže hádám, že to bude chutnat úplně stejně dobře! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Milujem ríbezle a práve som si uvedomila, že toto leto som ešte nič neupiekla! Muffiny sú skvelý letný nápad, a okrem toho tie tvoje vyzerajú nesmierne chutne!

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuju moc holky za milý komentáře! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Škoda, že to nejde nějak přes monitor vzít, jelikož vypadají fakt krásně. A zítra je rovnou upeču. Od mamky mám doma taky asi tunu rybízu a vůbec nevím co s tím, tak aspoň nebudu muset už nic hledat :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ty jo! Já snad rybíz ještě letos neměla !! :O A ty muffinky ! <3 Vypadají skvěle !

    OdpovědětVymazat
  16. no mňam, ty vypadají tak lahodně ♥ určitě někdy zkusím :)
    Petra | www.mygoldenmind.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat