středa 19. října 2016

Umění odpočinku


Zdravím všechny a přeji krásný den, až poslední dobou si uvědomuji, jak je hodně důležité si dobře odpočinout, a hlavně kdy si je potřeba si říct stop.
Znám tohle trochu u sebe a z mého okolí. Celodenní shon, milion aktivit, včetně těch který nejsou až tak úplně nutné, nebo je nechtějí dělat, ale z určitého důvodu je dělají. Poznáváte se v tom? Nebo někoho z vašeho okolí? Předpokládám, že ano.  A co po tomhle následuje? Nervozita, vyčerpání, ospalost, negativismus, stěžování si, konflikty s ostatními. Samozřejmě, že to může vést ještě dál, ale tímto bych se zde nechtěla úplně  zabývat :)

Proč je tak dobré si dovolit denně aspoň nějaký čas pro sebe, naše koníčky a jednoduše relaxovat?
Odpovědí může být spousta :) Udělat si čas pro sebe pro mě znamená dobrou náladu, dobrý pocit a dobití energie. Dovolit si relaxovat, odpočinout si a říct NE, když se necítíte na nějakou aktivitu, akci a chcete být prostě doma/venku, sama se sebou a dělat milovanou činnost.

Moje zkušenosti z přetahováním se a nerespektováním své vlastní hranice jsou skoro vždy stejné. Jsem nepříjemná, smutná, nemám chuť se bavit a vyčítám si, že jsem nezůstala u toho, u čeho jsem chtěla.
A naopak, když poslouchám své vlastní tělo, tělo mi to vrátí. V podobě osobní spokojenosti, dobrými a kvalitními vztahy (jak sama se sebou tak s ostatními) a dobrou náladou.




Tipy aneb co pomáhá mě se uvolnit a zrelaxovat ♥


  • Aktivní odpočinek - Jízda na bruslích, posilování, power jóga, (článek  o ní ZDE) protahování se, anebo jakákoliv jiná aktivita vám pomůže se odreagovat, dobýt energii a podpořit dobrou náladu. Ještě se mi nikdy nestalo, že bych litovala, že jsem šla cvičit. (Jiné by bylo, kdybych byla extrémně unavená a sport by mě akorát tak dorazil)

  • Čtení - Četba oblíbené knížky, nebo začtení se do něčeho úplně nového, co mě nadchne je super způsob, jak si odpočinout. Dělám, co mě baví, dovídám se něco nového a přitom si dobře odpočinu. Naposledy jsem četla O myších a lidech, co vy?:)

  • Filmy, seriály - Nojo, klasika. Ale kdo by se nekoukal na seriály či filmy rád? Pár díků oblíbeného seriálu může dělat divy. Já jsem si už teď nějakou dobou díky přítelovi oblíbila hodně seriál Castle na zabití, jestli ho moc neznáte, doporučuju si stáhnout alespoň 1 díl a uvidíte.

  • Příroda - Taková procházka na čerstvém vzduchu, v lese dělá divy. Pobyt v přírodě je celkově hodně doporučovaný při relaxaci, či snížení stresu. Však si vzpomeňte, jak kouzelná a krásná příroda dokáže být.


  • Prostě nedělat nic - Aspoň na chvíli. Zastavit se, lehnout si, dát si nohy na stůl, uvařit si čaj nebo kafe a prostě jen tak být sám se sebou. Mě tohle nic nedělání docela baví, jak jste na tom vy?

  • Vana - Ach ano! Miluju dobu strávenou ve voňavé koupeli, se svíčkami okolo a instrumentální hudbu. Vždy si skvěle odpočinu a uvolním se. Vana má blahodárné účinky jeden na naše tělo, ale i na naši psychiku. Není možné aby nebyla psychika OK, a tělo bylo spokojené. Prostě ne. 

  • Tvoření - Kreslení, lepení, vystřihování, DIY, to vše mě dokáže hodit do klidu a soustředím se jen na danou věc. Naposledy jsem třeba dlabala dýni a bylo to super zábava se sestrou a přítelem.
Omlouvám se za rozostřenost fotky, bohužel se stalo.

  • Vaření/ pečení - Poslední dobou moje velmi oblíbená aktivita. Odreagovačka, smysluplná činnost a ve finále nějaká ta dobrota. Ráda zkouším nové a nové recepty a jsem vždy zvědavá, jak dílo dopadne. 


Jak tak píšu tento článek, napadají mě další a další tipy, jako třeba čas s nejbližšími, kamarády, šálek dobré čaje, make-up a tak. Pro každého je to trochu jiné.

Jak Vy rádi odpočíváte? Podělte se do komentářů s vašimi aktivitami :)


2 komentáře:

  1. Pre mňa je odpočinok nejaká prechádzka po prírode avšak pomalšim tempom poprípade hranie xbox hier a stretávanie sa s kamarátmi. :) inak milujem ľudí, ktorí sú ochotný chodiť do prírody a tam si vychutnávať tu atmosféru poprípade meditovať

    OdpovědětVymazat