středa 12. října 2016

Krémová polévka z dýně Hokaido!


Přeji všem pěkný den, máte rádi polévky? Jestli ano, pak pro vás bude následující článek jako stvořený. Dneska jsem si připravila recept na polévky z dýně Hokkaidó, o které jste už mnozí slyšeli, někteří jí ochutnali nebo ji vaří pravidelně.

V sobotu jsem byla na Dýňových slavnostech, kde jsem mimo jiné ochutnala poprvé dýňovou polévku. Naprostá dobrota! Krémová, teplá, skvěle ochucená! Od přítelových rodičů jsem si odnesla dýni Hokkaidó s tím, že polévku chci sama vyzkoušet. Googlila jsem, hledala na youtube recepty na tuto dobrotu. A že jich nebylo málo. Základ je podstatě stejný, liší se koření a další ochucovadla.


Co je potřeba?

  • 1 ks dýně Hokkaidó
  • větší cibule
  • olej
  • 750 ml vody nebo zeleninový vývar 
  • 3-4 lžíce smetany ke šlehání
  • sůl, pepř, kari,  (chilli)



1. Jako první si dýni nakrájíme na čtvrtky a vydlabeme z dýně semínka a "vlákenka" z dýně. Potom si dýni oloupeme. Tady jsem se chvilku pozastavila, protože jsem projížděla opravdu dost receptů na tuhle chutnou polévku. Někdo tvrdí, že není nutné odstranit slupku, ale mě se to úplně nezdálo a slupku jsem odstranila. Nevím, jestli to bylo mou dýni, nebo ne, ale byl to docela porod :D Doporučuji si spíš vzít ostrý nožík, škrabkou byste to dělali půl dne. Update - nemusí se loupat :) 

Není to úplně dokonalé, ale nervy jsem na to už neměla :D

2. Připravíme si hrnec, kde oprančíme na jemno nakrájenou cibulku, necháme zesklovatět a přidáme na kostky nakrájenou dýni. Necháme asi minutku opražit společně s cibulí a následně zalijeme vodou, do které můžeme přidat kostku zeleninového bujonu, ale potřeba to není. S množstvím vody je to težké, záleží, jak moc hustou polévku chcete. Řekla bych, že ideální je ,aby kostky byly ponořené, pak uvidíte. Nechte vařit cca 15 minut do změknutí. Podle potřeby přidejte sůl a kari, ale spíš menší množství.

3. Tyčovým mixérem vše dohladka ušleháme, aby tam nezůstal žádný kousek dýně. Přidáme zhruba 3 až 4 lžíce smetany, pepř, sůl a vše pořádně zamícháme. Po ochutnání uvidíme, jestli je potřeba něco přidat či ne.

4. A můžeme podávat! Já jsem přidala na ozdobu ještě trošku smetany, barevného pepře a pažitku :)

Dobrou chuť!

Už jste zkoušeli polévku z dýně, nebo je to pro Vás něco nového? Dejte vědět do komentářů, budu se těšit :)

11 komentářů:

  1. Mnam to vyzerá naozaj atraktívne a teraz, keď som prestala jest sladke by sa mi takéto niečo v jedálničku určite hodilo

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si k dýním ještě vůbec vztah nenašla, ale tuhle polívku bych jednou ráda ochutnala, ale sama do přípravy bych se nepustila :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Milujem hokkaido a túto polievku takisto :)
    Nová giveaway na blogu :) : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  4. Prvýkrát som túto polievku ochutnala u mojej kamarátky na návšteve, keď ju sama varila a bola vynikajúca! Odvtedy tieto polievky milujem, bohužiaľ sa mi veľakrát počas roka nepritrafia do cesty a sama ju nevarím, ale vždy si ju rada dám, keď je na to príležitosť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se zadaří, tedkom ji prodávají v Bille třebas :)

      Vymazat
  5. Dýňová je moje nejoblíbenější :) Dávám do ní před rozmixováním ještě nějakou šunku, která zvýrazní chuť (nic pro vegetariány) a opravdu se loupat nemusí. Příště si alespoň ušetříš práci, protože loupat dýni je o nervy i o prsty.

    Piosek

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám dýnovou polévku moooc ráda :)

    OdpovědětVymazat